سایه بان برقی

از دیر باز تابش مستقیم نور آفتاب به خصوص در ایام گرم تابستان به صورت مسقیم باعث بروز اتفاقات خاص شده است که گرما ساده ترین نوع آن است.
از همان زمان تلاش های گسترده ای در راستای ایجاد سایه و ممانعت از تابش نور مستقیم  آفتاب صورت گرفته است که به مرور، این سایه بان ها با پیشرفت تکنولوژی به صورت اتومات تبدیل شده است و از حالت دستی خارج شده است.
 سایبان ها انواع مختلفی دارند
که برخی در معماری خارجی ساختمان ها و ویلا ها به صورت شبه آلاچیق و متحرک و در طرح و مدل های متنوع طراحی و ساخته  می شوند.
 نوع دیگری از سایه بان ها، سایه بان های ایستا بر روی سازه های ثابت هستند که مانع نور آفتاب و بارش برف و باران خواهند بود و در طرح های مختلف عمدتا بر روی وردی پارکینگ ها و... قرار می گیرند.
: سایه بان های معروف و قدیمی مغازه ها از متداول ترین نوع سایه بان هستند که به صورت دستی بالا و پایین می شدند و بسته به شرایط تابش نور آفتاب مصرف کننده سایه بان را باز  می کرد یا می بست
: امروزه با قرار گرفتن موتور های الکتریکی و استفاده از طراحی مکانیزم های متنوع و بهره گیری از سیستم های اتوماسیون و الکترونیک سایه بان های برقی با طیف بسیار وسیعی ظهور پیدا کرده اند که جنس سایه بان ها پارچه های برزنت، نایلونی پی وی سی و غیره خواهند بود.
سایه بان های برقی امروزه مشتریان بسیاری دارد و به دلایل مختلف تمایل به استفاده از مکانیزم ساده و اتوماتیک این نوع محصول هستند
جهت انتخاب سایه بان برقی مناسب باید الزامات مواد اولیه، موتورهای الکتریکی و مدارهای فرمان را دقیقا بررسی کرد و سپس اقدام به خرید مناسب دست زد